Sõnavaraõpetuse probleeme

Artiklite kogumik

144-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites raamat

Eesti NSV Haridusministeerium 1975

Sõnavara probleemid on alati pälvinud emakeeleõpetajate ning küllap ka teiste pedagoogide õigustatud tähelepanu. Viimastel aastatel käibima hakanud uued programmid on nihutanud teaduse aluste süstemaatilise õpetamise senisest noorematesse klassidesse. Ilmselt toob see õppekirjandusse ja õpetaja seletustesse juurde hulga erialasõnu, mida varem vastavas kooliastmes vaja polnud ja mis õpilastele igapäevase keeletarvituse kaudu tuttavad ei ole.
Vastuolu kasvavate vajaduste ja tegeliku olukorra vahel sõnavaralise töö osas ajendaski PTUI eesti keele õpetamise metoodika sektorit tegelema sõnavara probleemidega.

Käesolev kogumik tutvustabki töögrupi esialgseid tulemusi. Ülevaate sõnavara uurimise vajalikkusest ja sõnavara õpetamise käsitlusest eestikeelses metoodilises kirjanduses annavad oma artiklites L. Tamm ja K. Võlli. Õpikuautoreile peaks huvi pakkuma õppekirjanduse sõnavara ja sõnavara harjutuste analüüs. Eesti keele õpetaja tähelepanu võiksid ehk köita peale uudissõnu tutvustava K. Kuke kirjutise ka L. Tamme poolt käsitletud sõnavara mõõtmise võimalused, S. Undi sõnavaraharjutused ja L. Madissoni andmed selle kohta, kuidas ühe kooli neljanda klassi õpilased tunnevad lugemikusõnade tähendust.
Toode on läbi müüdud
Sõnavara probleemid on alati pälvinud emakeeleõpetajate ning küllap ka teiste pedagoogide õigustatud tähelepanu. Viimastel aastatel käibima hakanud uued programmid on nihutanud teaduse aluste süstemaatilise õpetamise senisest noorematesse klassidesse. Ilmselt toob see õppekirjandusse ja õpetaja seletustesse juurde hulga erialasõnu, mida varem vastavas kooliastmes vaja polnud ja mis õpilastele igapäevase keeletarvituse kaudu tuttavad ei ole.
Vastuolu kasvavate vajaduste ja tegeliku olukorra vahel sõnavaralise töö osas ajendaski PTUI eesti keele õpetamise metoodika sektorit tegelema sõnavara probleemidega.

Käesolev kogumik tutvustabki töögrupi esialgseid tulemusi. Ülevaate sõnavara uurimise vajalikkusest ja sõnavara õpetamise käsitlusest eestikeelses metoodilises kirjanduses annavad oma artiklites L. Tamm ja K. Võlli. Õpikuautoreile peaks huvi pakkuma õppekirjanduse sõnavara ja sõnavara harjutuste analüüs. Eesti keele õpetaja tähelepanu võiksid ehk köita peale uudissõnu tutvustava K. Kuke kirjutise ka L. Tamme poolt käsitletud sõnavara mõõtmise võimalused, S. Undi sõnavaraharjutused ja L. Madissoni andmed selle kohta, kuidas ühe kooli neljanda klassi õpilased tunnevad lugemikusõnade tähendust.
Tooteinfo
Tootekood R0054914
Aasta 1975
Autor
Kirjastus Eesti NSV Haridusministeerium
Koostaja Viivi Maanso
Köide pehme
Lehekülgi 144
Ümbris jah
Tiraaž 1000
Teema