Raija Huttunen Sirkka Hirsjärvi

Sissejuhatus kasvatusteadusse

216-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites õpik

Medicina 2005


See teos on mõeldud kasvatusteaduste aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadedakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte.

Sisukord
I Sissejuhatus
SISSEJUHATUS

II Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid
KASVATUST PUUDUTAVA MÕTLEMISE JA TEADMUSE OLEMUS
Kasvatust puudutav argimõtlemine
Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused

KASVUKESKKONNAD NING SOOME KASVATUS- JA HARIDUSSÜSTEEM
Formaalne ja informaalne kasvatus
Perekond kasvukeskkonnana
Soome kasvatus- ja haridussüsteem
Hariduse majandamine

KASVATUST PUUDUTAVAD PÕHIMÕISTED
Kasvatus
Kasvatus protsessi või tulemusena
Kasvatus, õpetus ja koolitus
Areng ja õppimine

KASVATAJA TEGEVUS
Kes on kasvataja?
Vanemlus kui psühholoogiline ja sotsiaalne nähtus
Psühholoogiline vanemlus
Kas ”head” vanemat on üldse olemas?
Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad
Kasvatusteadvus

KASVATUSVÄÄRTUSED JA KASVATUSE EESMÄRGID
Kasvatuse suhe väärtustega
Inimkäsituse tähtsus
Eetika, moraal ja kasvatus

KASVATUS JA TEADMISED
Mida kujutavad endast teadmised?
Teadmiste tähtsus ja roll

III Kasvatusteaduse ülesanded ja uurimisobjektid
KASVATUSTEADUSE OLEMUS
Kasvatusteadus ja selle mitmetahulisus
Teaduse mõiste ja kasvatusteaduse ülesanded
Teaduse mõiste
Mõistete määratlemine
Teaduslik traditsioon

KASVATUSTEADUSE SUHE LÄHITEADUSTEGA
Teaduste liigitus ja liigitamise problemaatilisus
Teaduste integratsioon

KASVATUSTEADUSE UURIMISOBJEKTID
Mis on kõige tähtsam?
Eesmärgid ja teadustöö ideoloogia
Teadustöö eesmärgid
Vajadus uurimuste järele
Uurimisobjektid teaduse sisestruktuuri valguses
Haridusuuringute valdkonnad
Pereuuringute valdkonnad

TEADUS, VÄÄRTUSED JA EETIKAKÜSIMUSED
Teaduse suhe väärtustega
Uurimistöö eetika

IV Pedagoogilised suunad ja ajaloolised pealiinid
KASVATUS JA ÜHISKONNA ARENG
Primitiivsed ühiskonnad
Agraar- ja feodaalühiskonnad
Industriaalühiskonnad

MUUTUVAD ARUSAAMAD LAPSEPÕLVEST
Lapsepõlve ajalugu
Uuemad lapsepõlveuurimused

KASVATUS VANAAJAL NING KREEKA HUMANISM

UUSAJA KASVATUSIDEED JA PEDAGOOGILISED SUUNAD
Pedagoogiline realism ja romantismi ajajärk
Progressiivpedagoogika
John Dewey ja probleemõpe
Töökoolipedagoogika
Vabaduspedagoogika ja Montessori-pedagoogika
Steiner-pedagoogika
Freinet-pedagoogika

SOOME KOOLIKASVATUSE JA KASVATUSTEADUSE PEALIINID
Koolikasvatuse arenguetapid
Kasvatusteaduse arenguetapid

V Kasvatusteaduslik uurimistöö
UURIMISTÖÖ JA SELLE KÄIK
Uurimistöö määratlused
Uurimistöö tüüpilised etapid
Uurimisaruanne

TEADUSUURINGU ÜLESANDED
Kirjeldamine ja võrdlemine
Seletamine ja ennustamine
Mõistmine

KASVATUSTEADUSE UURIMISMEETODID
Mõistete määratlemine
Uurimisstrateegiad ja paradigmad

EKSPERIMENTAALNE UURIMISSTRATEEGIA
Eksperimentaalse strateegia tunnused
Klassikaline katseseade
Eksperimentaalse uurimusega seotud mõisted
Eksperimentaalse strateegiaga seotud probleemid

MÕJUTUS- JA EX POST FACTO -UURIMUSED
Mõjutusuurimused
Ex post facto -uurimused

SURVEY-TÜÜPI UURIMUSED
KVALITATIIVSED UURIMISMEETODID

VI Kasvatuse tulevikuväljavaated
KOOLITUS JA ÜHISKONNA MUUTUMINE
Inimene tulevikku suundujana ja tuleviku kujundajana
Muutuste põhisuunad
Toode on läbi müüdud
See teos on mõeldud kasvatusteaduste aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadedakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte.

Sisukord
I Sissejuhatus
SISSEJUHATUS

II Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid
KASVATUST PUUDUTAVA MÕTLEMISE JA TEADMUSE OLEMUS
Kasvatust puudutav argimõtlemine
Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused

KASVUKESKKONNAD NING SOOME KASVATUS- JA HARIDUSSÜSTEEM
Formaalne ja informaalne kasvatus
Perekond kasvukeskkonnana
Soome kasvatus- ja haridussüsteem
Hariduse majandamine

KASVATUST PUUDUTAVAD PÕHIMÕISTED
Kasvatus
Kasvatus protsessi või tulemusena
Kasvatus, õpetus ja koolitus
Areng ja õppimine

KASVATAJA TEGEVUS
Kes on kasvataja?
Vanemlus kui psühholoogiline ja sotsiaalne nähtus
Psühholoogiline vanemlus
Kas ”head” vanemat on üldse olemas?
Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad
Kasvatusteadvus

KASVATUSVÄÄRTUSED JA KASVATUSE EESMÄRGID
Kasvatuse suhe väärtustega
Inimkäsituse tähtsus
Eetika, moraal ja kasvatus

KASVATUS JA TEADMISED
Mida kujutavad endast teadmised?
Teadmiste tähtsus ja roll

III Kasvatusteaduse ülesanded ja uurimisobjektid
KASVATUSTEADUSE OLEMUS
Kasvatusteadus ja selle mitmetahulisus
Teaduse mõiste ja kasvatusteaduse ülesanded
Teaduse mõiste
Mõistete määratlemine
Teaduslik traditsioon

KASVATUSTEADUSE SUHE LÄHITEADUSTEGA
Teaduste liigitus ja liigitamise problemaatilisus
Teaduste integratsioon

KASVATUSTEADUSE UURIMISOBJEKTID
Mis on kõige tähtsam?
Eesmärgid ja teadustöö ideoloogia
Teadustöö eesmärgid
Vajadus uurimuste järele
Uurimisobjektid teaduse sisestruktuuri valguses
Haridusuuringute valdkonnad
Pereuuringute valdkonnad

TEADUS, VÄÄRTUSED JA EETIKAKÜSIMUSED
Teaduse suhe väärtustega
Uurimistöö eetika

IV Pedagoogilised suunad ja ajaloolised pealiinid
KASVATUS JA ÜHISKONNA ARENG
Primitiivsed ühiskonnad
Agraar- ja feodaalühiskonnad
Industriaalühiskonnad

MUUTUVAD ARUSAAMAD LAPSEPÕLVEST
Lapsepõlve ajalugu
Uuemad lapsepõlveuurimused

KASVATUS VANAAJAL NING KREEKA HUMANISM

UUSAJA KASVATUSIDEED JA PEDAGOOGILISED SUUNAD
Pedagoogiline realism ja romantismi ajajärk
Progressiivpedagoogika
John Dewey ja probleemõpe
Töökoolipedagoogika
Vabaduspedagoogika ja Montessori-pedagoogika
Steiner-pedagoogika
Freinet-pedagoogika

SOOME KOOLIKASVATUSE JA KASVATUSTEADUSE PEALIINID
Koolikasvatuse arenguetapid
Kasvatusteaduse arenguetapid

V Kasvatusteaduslik uurimistöö
UURIMISTÖÖ JA SELLE KÄIK
Uurimistöö määratlused
Uurimistöö tüüpilised etapid
Uurimisaruanne

TEADUSUURINGU ÜLESANDED
Kirjeldamine ja võrdlemine
Seletamine ja ennustamine
Mõistmine

KASVATUSTEADUSE UURIMISMEETODID
Mõistete määratlemine
Uurimisstrateegiad ja paradigmad

EKSPERIMENTAALNE UURIMISSTRATEEGIA
Eksperimentaalse strateegia tunnused
Klassikaline katseseade
Eksperimentaalse uurimusega seotud mõisted
Eksperimentaalse strateegiaga seotud probleemid

MÕJUTUS- JA EX POST FACTO -UURIMUSED
Mõjutusuurimused
Ex post facto -uurimused

SURVEY-TÜÜPI UURIMUSED
KVALITATIIVSED UURIMISMEETODID

VI Kasvatuse tulevikuväljavaated
KOOLITUS JA ÜHISKONNA MUUTUMINE
Inimene tulevikku suundujana ja tuleviku kujundajana
Muutuste põhisuunad
Tooteinfo
Tootekood R0024489
Aasta 2005
Autor Raija Huttunen, Sirkka Hirsjärvi
Kirjastus Medicina
Kujundaja Igor Balashov
Tõlkija Meri-Liis Laherand
Köide pehme
Lehekülgi 216
EAN 9789985829660
Ümbris ei
ISBN 9985829662
Keel eesti
Teema pedagoogika, kasvatus

Kas kõik raamatud on kohe saadaval?

Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul. 

Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.


Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?

Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit.
Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu
leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest. 


Kuidas raamatud kätte saab?

Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.


Millises seisukorras on kasutatud raamatud?

Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.