Kogumik koondab viimase paarikümne aasta vältel peamiselt Sirbis, Akadeemias ja Vikerkaares ilmunud tekste filosoofia, poliitilise mõtlemise ja kirjandusteooria piirimailt. Kaardistades autori vaimset kulgemist ja kujunemist, leiavad seal käsitlemist sellised temaatilised põimingud nagu dekonstruktsioon ja demokraatia, marxism ja mitteteadvus, poliitika ja poeetika, hea elu ja holokaust. Samuti kajavad sealt vastu Foucault' ja Agambeni filosoofiline arheoloogia, Lacani ja Žižeki radikaalne kultuurianalüüs, Madis Kõivu ja Imre Kertészi etüüdid ning last but not least – Sfinksi ja Oidipuse kummastav kokkusaamine: «Türannist teadmamehena eksitab Oidipust veendumus, et igale probleemile leidub ainuõige, üheselt mõistetav lahendus. Sestap annabki ta Sfinksile pelgalt vastuse; kuid Sfinks, kes vaatamata kõigele on siiski pooljumalus, on heldem: ta annab Oidipusele küsimuse.»
Võib öelda, et ühes olulises tähenduses taandub kogu lääne vaimulugu ainsale suurele sündmusele: vaimu teisenemisele traditsioonilisest vormist modernsesse vormi. Nõnda ei tähista ka postmodernsus sugugi uut ajajärku, vaid pigem modernistliku murrangu enesekohast kordamist, selle lakkamatut rakendamist iseendale, mis tipneb nietzscheliku keskpäeva-kuulutusega: momendiga, mil Ühest saab Kaks. Seda teisenemist markeeriv tsesuur – asjade korras esile kutsutud katkestus, rebend või pöördepunkt –, mille varjus me jätkuvasti elame, ongi see ainus «mõtlemise asi», kust lähtudes saab võimalikuks visandada too pagemisjoon, mis ongi inimese päristine asupaik. Ühtlasi aga ka sfinksilik küsimus, mida «Raamat nimega Iha» tekstid oma erinevail viisil püüavad käsitada.
Kogumik koondab viimase paarikümne aasta vältel peamiselt Sirbis, Akadeemias ja Vikerkaares ilmunud tekste filosoofia, poliitilise mõtlemise ja kirjandusteooria piirimailt. Kaardistades autori vaimset kulgemist ja kujunemist, leiavad seal käsitlemist sellised temaatilised põimingud nagu dekonstruktsioon ja demokraatia, marxism ja mitteteadvus, poliitika ja poeetika, hea elu ja holokaust. Samuti kajavad sealt vastu Foucault' ja Agambeni filosoofiline arheoloogia, Lacani ja Žižeki radikaalne kultuurianalüüs, Madis Kõivu ja Imre Kertészi etüüdid ning last but not least – Sfinksi ja Oidipuse kummastav kokkusaamine: «Türannist teadmamehena eksitab Oidipust veendumus, et igale probleemile leidub ainuõige, üheselt mõistetav lahendus. Sestap annabki ta Sfinksile pelgalt vastuse; kuid Sfinks, kes vaatamata kõigele on siiski pooljumalus, on heldem: ta annab Oidipusele küsimuse.»
Võib öelda, et ühes olulises tähenduses taandub kogu lääne vaimulugu ainsale suurele sündmusele: vaimu teisenemisele traditsioonilisest vormist modernsesse vormi. Nõnda ei tähista ka postmodernsus sugugi uut ajajärku, vaid pigem modernistliku murrangu enesekohast kordamist, selle lakkamatut rakendamist iseendale, mis tipneb nietzscheliku keskpäeva-kuulutusega: momendiga, mil Ühest saab Kaks. Seda teisenemist markeeriv tsesuur – asjade korras esile kutsutud katkestus, rebend või pöördepunkt –, mille varjus me jätkuvasti elame, ongi see ainus «mõtlemise asi», kust lähtudes saab võimalikuks visandada too pagemisjoon, mis ongi inimese päristine asupaik. Ühtlasi aga ka sfinksilik küsimus, mida «Raamat nimega Iha» tekstid oma erinevail viisil püüavad käsitada.
Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul.
Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.
Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?
Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit. Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest.
Kuidas raamatud kätte saab?
Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.
Millises seisukorras on kasutatud raamatud?
Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.
product
https://www.raamatukoi.ee/raamat-nimega-iha382079Raamat nimega Ihahttps://www.raamatukoi.ee/media/catalog/product/9/7/9789949903849-885.webp00EUROutOfStock/ilukirjandus/esseistika, dokumentalistika/Kõik raamatud/humaniora, socialia/filosoofia ja loogika/Kõik raamatud/humaniora, socialia/kirjandusteadus ja -kriitikaKogumik koondab viimase paarikümne aasta vältel peamiselt Sirbis, Akadeemias ja Vikerkaares ilmunud tekste filosoofia, poliitilise mõtlemise ja kirjandusteooria piirimailt. Kaardistades autori vaimset kulgemist ja kujunemist, leiavad seal käsitlemist sellised temaatilised põimingud nagu dekonstruktsioon ja demokraatia, marxism ja mitteteadvus, poliitika ja poeetika, hea elu ja holokaust. Samuti kajavad sealt vastu Foucault' ja Agambeni filosoofiline arheoloogia, Lacani ja Žižeki radikaalne kultuurianalüüs, Madis Kõivu ja Imre Kertészi etüüdid ning last but not least – Sfinksi ja Oidipuse kummastav kokkusaamine: «Türannist teadmamehena eksitab Oidipust veendumus, et igale probleemile leidub ainuõige, üheselt mõistetav lahendus. Sestap annabki ta Sfinksile pelgalt vastuse; kuid Sfinks, kes vaatamata kõigele on siiski pooljumalus, on heldem: ta annab Oidipusele küsimuse.» <br /><br />Võib öelda, et ühes olulises tähenduses taandub kogu lääne vaimulugu ainsale suurele sündmusele: vaimu teisenemisele traditsioonilisest vormist modernsesse vormi. Nõnda ei tähista ka postmodernsus sugugi uut ajajärku, vaid pigem modernistliku murrangu enesekohast kordamist, selle lakkamatut rakendamist iseendale, mis tipneb nietzscheliku keskpäeva-kuulutusega: momendiga, mil Ühest saab Kaks. Seda teisenemist markeeriv tsesuur – asjade korras esile kutsutud katkestus, rebend või pöördepunkt –, mille varjus me jätkuvasti elame, ongi see ainus «mõtlemise asi», kust lähtudes saab võimalikuks visandada too pagemisjoon, mis ongi inimese päristine asupaik. Ühtlasi aga ka sfinksilik küsimus, mida «Raamat nimega Iha» tekstid oma erinevail viisil püüavad käsitada. Kogumik koondab viimase paarikümne aasta vältel peamiselt Sirbis, Akadeemias ja Vikerkaares ilmunud tekste filosoofia, poliitilise mõtlemise ja kirjandusteooria piirimailt. Kaardistades autori vaimset kulgemist ja kujunemist, leiavad seal käsitlemist sellised temaatilised põimingud nagu dekonstruktsioon ja demokraatia, marxism ja mitteteadvus, poliitika ja poeetika, hea elu ja holokaust. Samuti kajavad sealt vastu Foucault' ja Agambeni filosoofiline arheoloogia, Lacani ja Žižeki radikaalne kultuurianalüüs, Madis Kõivu ja Imre Kertészi etüüdid ning last but not least – Sfinksi ja Oidipuse kummastav kokkusaamine: «Türannist teadmamehena eksitab Oidipust veendumus, et igale probleemile leidub ainuõige, üheselt mõistetav lahendus. Sestap annabki ta Sfinksile pelgalt vastuse; kuid Sfinks, kes vaatamata kõigele on siiski pooljumalus, on heldem: ta annab Oidipusele küsimuse.» <br /><br />Võib öelda, et ühes olulises tähenduses taandub kogu lääne vaimulugu ainsale suurele sündmusele: vaimu teisenemisele traditsioonilisest vormist modernsesse vormi. Nõnda ei tähista ka postmodernsus sugugi uut ajajärku, vaid pigem modernistliku murrangu enesekohast kordamist, selle lakkamatut rakendamist iseendale, mis tipneb nietzscheliku keskpäeva-kuulutusega: momendiga, mil Ühest saab Kaks. Seda teisenemist markeeriv tsesuur – asjade korras esile kutsutud katkestus, rebend või pöördepunkt –, mille varjus me jätkuvasti elame, ongi see ainus «mõtlemise asi», kust lähtudes saab võimalikuks visandada too pagemisjoon, mis ongi inimese päristine asupaik. Ühtlasi aga ka sfinksilik küsimus, mida «Raamat nimega Iha» tekstid oma erinevail viisil püüavad käsitada.