Matemaatika tööraamat koolieelikutele

64-leheküljeline suures formaadis ning pehmes köites tööraamat

Koolibri 2004

«Meie poolt kasutatava õpetamisviisi lähtekohaks on lapse vahetu ümbrus, kust ta mitmete käeliste ja sõnaliste tegevuste abil ammutab oma esmased matemaatikateadmised. Tööraamat võimaldab neis tegevustes õpitut veel kord meelde tuletada, mõnikord ka üldistada. Seega ei ole tööraamat matemaatikateadmiste esmaesituse, vaid juba õpitu kinnistamise vahend.

Tööraamatu iga lehekülg on jaotatud kaheks. Selle ülaosas on harjutused lapsele. Et töökäsud on lühikesed ja kirjutatud suurtähtedega, siis võiks laps neid esialgu koos õpetajaga, hiljem ka ise lugeda. Lehekülje allosa kuulub õpetajale. Seal on harjutuste matemaatilist tähendust avavad ja last harjutuste täitmisel suunavad näidistekstid. Nende kaudu püütakse õpetaja ja lapse kõnesse tuua just need oskussõnad (mõisted) ja väljendid, mis kooli matemaatikatundides kohe kasutamist leiavad. Näidistekstide kaudu esitavad autorid sageli ka oma nägemuse ja taotlused õpetamise vallas.
Õpetaja teadku, et tööraamatu harjutused koos näidistekstidega pakuvad ainult ühe võimaliku õppesisu edastamise viisi, mistõttu neisse tuleks suhtuda nii kriitiliselt kui ka loominguliselt.
Tööraamatus on õppematerjali rohkem, kui seda kasutada jõutakse. Seetõttu peaks õpetaja laste tasemest ja jõudlikkusest lähtuvalt harjutusi valima. Kõiki harjutusi ei pea laps kohe lõpuni tegema, nende juurde võib hiljem tagasi tulla. Vajadusel võiks laps mõningaid harjutusi (numbrte kirjutamist, arvutamist jms) teha ka kodus vanemate või vanavanemate juhendamisel.»
Autorid

Üleriigiline alushariduse nõukogu soovitab kasutada eelkooliealiste laste õppevahendina.
Toode on läbi müüdud
«Meie poolt kasutatava õpetamisviisi lähtekohaks on lapse vahetu ümbrus, kust ta mitmete käeliste ja sõnaliste tegevuste abil ammutab oma esmased matemaatikateadmised. Tööraamat võimaldab neis tegevustes õpitut veel kord meelde tuletada, mõnikord ka üldistada. Seega ei ole tööraamat matemaatikateadmiste esmaesituse, vaid juba õpitu kinnistamise vahend.

Tööraamatu iga lehekülg on jaotatud kaheks. Selle ülaosas on harjutused lapsele. Et töökäsud on lühikesed ja kirjutatud suurtähtedega, siis võiks laps neid esialgu koos õpetajaga, hiljem ka ise lugeda. Lehekülje allosa kuulub õpetajale. Seal on harjutuste matemaatilist tähendust avavad ja last harjutuste täitmisel suunavad näidistekstid. Nende kaudu püütakse õpetaja ja lapse kõnesse tuua just need oskussõnad (mõisted) ja väljendid, mis kooli matemaatikatundides kohe kasutamist leiavad. Näidistekstide kaudu esitavad autorid sageli ka oma nägemuse ja taotlused õpetamise vallas.
Õpetaja teadku, et tööraamatu harjutused koos näidistekstidega pakuvad ainult ühe võimaliku õppesisu edastamise viisi, mistõttu neisse tuleks suhtuda nii kriitiliselt kui ka loominguliselt.
Tööraamatus on õppematerjali rohkem, kui seda kasutada jõutakse. Seetõttu peaks õpetaja laste tasemest ja jõudlikkusest lähtuvalt harjutusi valima. Kõiki harjutusi ei pea laps kohe lõpuni tegema, nende juurde võib hiljem tagasi tulla. Vajadusel võiks laps mõningaid harjutusi (numbrte kirjutamist, arvutamist jms) teha ka kodus vanemate või vanavanemate juhendamisel.»
Autorid

Üleriigiline alushariduse nõukogu soovitab kasutada eelkooliealiste laste õppevahendina.
Tooteinfo
Tootekood R0018854
Aasta 2004
Autor Endel Noor Ingrid Rohtla
Kirjastus Koolibri
Kujundaja Tiit Tõnurist
Illustraator Raivo Tihanov
Köide pehme
Lehekülgi 64
EAN 9789985015193
Ümbris ei
ISBN 9985015193
Kaas 72259,71393
Teema