Mängides õpime ja õpetame

Sõrme- ja laulumängud. Mängud ja mängulised tegevused looduses. Mänge lugema ja kirjutama õpetamisel. Matemaatika ja mäng

40-leheküljeline suures formaadis ning pehmes köites raamat ( keeles) sarjast Tea ja toimeta

Ilo 2008

Rääkides eelkooliealiste laste õppimisest, toonitavad pedagoogid ja psühholoogid, et lapsed õpivad mängides ja mängude abil. Seepärast tulebki lastega tegelevatel täiskasvanutel kavandada laste tegvus nii, et neil oleks aega ja võimalust mängida. Mänge ja mängulisi võtteid kasutades saavad lasteaiaõpetajad ja lapsevanemad lastele õpetada kõike eluks vajalikku, alates kätte pesemisest ja riidesse panemisest kuni peastarvutamise ja sorava lugemiseni.
Lasteaiaõpetajad on loovad ja tähelepanelikud inimesed. Nad mõtlevad ise välja või koguvad ja uurivad kolleegide poolt kirja pandud mänge, neid edasi arendades ja kohandades. Neil mängudel on kunagi olnud kindel autor, kuid mängude kirjeldused antakse edasi inimeselt inimesele nagu omal ajal rahvalaule. Nõnda ei teagi, kes on olnud nende looja, sest järgmised mängu läbiviijad ja mängijad panevad mängu midagi enesest ja nii liigub rahva seas ühest mängust sageli väga palju variante.
Käesolevast kogumikust leiab 4 õpetaja poolt mõeldud ja kohandatud mänge ja mängulisi võtteid. Ülle Perve mängud (TLÜ Rakvere Kolledžis valminud diplomitöö põhjal) on mõeldud looduses mängimiseks, sest lapsed peavad saama olla ja tegutseda vabas õhus. Neid mänge võib sobiva ilmastikuga õues läbi viia igal aastaajal. Marika Kuusmann (Tabasalu Lasteaia Tibutare õpetaja) kirjeldab lugemismänge, millest paljud on tema rühma laste välja mõeldud ja neile seepärast ka meeldinud. Margarita Raun (TPSi muusikaõppejõud) selgitab, millised on sõrmemängude kasutamise võimalused. Tema kirjeldatud mängude juurde kuuluvad ka noodid. Tallinna Kadaka Lasteaia õppe- ja kasvatusala juhataja Tiina Kauk tuletab pildimaterjali abil meelde, kuidas lihtsaid igapäevaseid mänguvahendeid kasutades on võimalik matemaatikat õppida. Lisaks kirjeldab ta ka mitmeid matemaatilisi mänge.
Laulusalm ütleb, et mäng on väikese inimese töö. Seda saab mõista ainult ülekantud tähenduses, sest mäng on mäng ja töö on töö. Mängu abil võib küll tööd tegema õppida, kuid tööd mängult teha ei saa. Niisamuti on mäng hea abimees kõiksugu asjade õppimisel, kuid õppida mängult ei saa. Sellest saab teha järelduse, et lapse jaoks on kõige olulisem kõigepealt just mäng. Mäng on ainult siis tõeliselt mäng, kui laps tunneb sellest rõõmu ja rahuldust.
Rõõmsat ja loovat mängimist!
Toode on läbi müüdud
Rääkides eelkooliealiste laste õppimisest, toonitavad pedagoogid ja psühholoogid, et lapsed õpivad mängides ja mängude abil. Seepärast tulebki lastega tegelevatel täiskasvanutel kavandada laste tegvus nii, et neil oleks aega ja võimalust mängida. Mänge ja mängulisi võtteid kasutades saavad lasteaiaõpetajad ja lapsevanemad lastele õpetada kõike eluks vajalikku, alates kätte pesemisest ja riidesse panemisest kuni peastarvutamise ja sorava lugemiseni.
Lasteaiaõpetajad on loovad ja tähelepanelikud inimesed. Nad mõtlevad ise välja või koguvad ja uurivad kolleegide poolt kirja pandud mänge, neid edasi arendades ja kohandades. Neil mängudel on kunagi olnud kindel autor, kuid mängude kirjeldused antakse edasi inimeselt inimesele nagu omal ajal rahvalaule. Nõnda ei teagi, kes on olnud nende looja, sest järgmised mängu läbiviijad ja mängijad panevad mängu midagi enesest ja nii liigub rahva seas ühest mängust sageli väga palju variante.
Käesolevast kogumikust leiab 4 õpetaja poolt mõeldud ja kohandatud mänge ja mängulisi võtteid. Ülle Perve mängud (TLÜ Rakvere Kolledžis valminud diplomitöö põhjal) on mõeldud looduses mängimiseks, sest lapsed peavad saama olla ja tegutseda vabas õhus. Neid mänge võib sobiva ilmastikuga õues läbi viia igal aastaajal. Marika Kuusmann (Tabasalu Lasteaia Tibutare õpetaja) kirjeldab lugemismänge, millest paljud on tema rühma laste välja mõeldud ja neile seepärast ka meeldinud. Margarita Raun (TPSi muusikaõppejõud) selgitab, millised on sõrmemängude kasutamise võimalused. Tema kirjeldatud mängude juurde kuuluvad ka noodid. Tallinna Kadaka Lasteaia õppe- ja kasvatusala juhataja Tiina Kauk tuletab pildimaterjali abil meelde, kuidas lihtsaid igapäevaseid mänguvahendeid kasutades on võimalik matemaatikat õppida. Lisaks kirjeldab ta ka mitmeid matemaatilisi mänge.
Laulusalm ütleb, et mäng on väikese inimese töö. Seda saab mõista ainult ülekantud tähenduses, sest mäng on mäng ja töö on töö. Mängu abil võib küll tööd tegema õppida, kuid tööd mängult teha ei saa. Niisamuti on mäng hea abimees kõiksugu asjade õppimisel, kuid õppida mängult ei saa. Sellest saab teha järelduse, et lapse jaoks on kõige olulisem kõigepealt just mäng. Mäng on ainult siis tõeliselt mäng, kui laps tunneb sellest rõõmu ja rahuldust.
Rõõmsat ja loovat mängimist!
Tooteinfo
Tootekood R0166178
Aasta 2008
Sari Tea ja toimeta
Kirjastus Ilo
Kujundaja Maaja Kukerman
Koostaja Maaja Mänd
Köide pehme
Lehekülgi 40
EAN 9789985579923
Ümbris ei

Kas kõik raamatud on kohe saadaval?

Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul. 

Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.


Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?

Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit.
Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu
leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest. 


Kuidas raamatud kätte saab?

Raamatuid saab tellida ise järele tulemiseks kauplusse Harju 1, Tallinnas või pakikappidesse
(2.60) või kulleriga (4.90). Loe rohkem siit.


Millises seisukorras on kasutatud raamatud?

Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.