Lapsevanem ja õpetaja lapse arengu toetajana - mõtteid lapsevanematele ja õpetajatele

111-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites raamat

TLÜ kirjastus 2008


Kogumiku idee sündis TLÜ Rakvere kolledži esimese kasvatuskonverentsi päevil. Konverentsi teemaks oli «Lapsevanem ja õpetaja lapse arengu toetajana». Lapse kasvatamisel on ju väga oluline kõigi omavaheline koostöö. Lapse peamised kasvatajad on vanemad, õpetajad lasteaias ja koolis on neile toeks. Konverentsi eesmärgiks oli lähendada erinevaid osapooli kasvatamisprotsessis. Räägiti lapsest, kasvatusest ja sellega kaasnevatest rõõmudest ja muredest.

Kogumiku esimeses osas on artiklid, mille kirjutamist ajendas just kasvatuskonverents Rakveres. TLÜ Rakvere kolledži erialaainete lektor Lehte Tuuling annab esimeses artiklis nõu lapsevanematele soodsa ja arengut toetava keskkonna loomisel lapsele. TLÜ magister Mare Tuisk arutleb laste käitumisraskuste põhjuste üle. Ükski laps ei ole paha, laste väära käitumise põhjused on kusagil mujal kui lapses endas. Tagamaad võivad peituda näiteks peresuhetes või läbisaamises kaaslastega. Õpetaja ja lapsevanema õigused ja kohustused lapse arengu toetamisel on Tartu Ülikooli õppejõu Jüri Ginteri artikli teema.

Teise ossa on koondatud ülevaated kolledži alushariduse eriala I ja II lennu üliõpilaste lõputöödest. Valiku aluseks on olnud soov pakkuda mõtteid lapse arengu toetamiseks nii lapsevanemale kui ka lasteaiaõpetajale. Lapsele kõige loomulikumaks arengu keskkonnaks on teda ümbritsev loodus, on ju inimene osake keerukast ja seni veel hästi toimivast looduse süsteemist. Eha Ritso ja Heli Lippingu artiklid annavad ülevaate looduseõpperaja kasutamise võimalustest lastele loodusalaste teadmiste vahendamisel. Koolieelses eas on lapse põhitegevuseks mäng. Mängides õpitakse tundma ümbritsevat maailma, kontrollitakse ja mõtestatakse omandatud teadmisi ning suhestatakse neid olemasolevate teadmistega. Mängu teemat käsitlevad Erika Kalamehe, Liilia Eriku ja Liivi Küti artikkel. Tiia Savasoni artiklist leiab ülevaate loovuse ja koolivalmiduse seostest, Ene Vaher käsitleb lugemiseelduste kujunemist koolieelses eas. Õie Miku artiklist leiame viiteid selle kohta, kuidas lapse huvisid ja võimeid hästi tundes luua talle parimaid arengutingimusi. TLÜ Kasvatusteaduste Instituudi lektor magister Ene-Silvia Sarve artiklitest leiate mõtteid oma igapäevaseks tegevuseks lastega õpetaja või lapsevanemana.
Toode on läbi müüdud
Kogumiku idee sündis TLÜ Rakvere kolledži esimese kasvatuskonverentsi päevil. Konverentsi teemaks oli «Lapsevanem ja õpetaja lapse arengu toetajana». Lapse kasvatamisel on ju väga oluline kõigi omavaheline koostöö. Lapse peamised kasvatajad on vanemad, õpetajad lasteaias ja koolis on neile toeks. Konverentsi eesmärgiks oli lähendada erinevaid osapooli kasvatamisprotsessis. Räägiti lapsest, kasvatusest ja sellega kaasnevatest rõõmudest ja muredest.

Kogumiku esimeses osas on artiklid, mille kirjutamist ajendas just kasvatuskonverents Rakveres. TLÜ Rakvere kolledži erialaainete lektor Lehte Tuuling annab esimeses artiklis nõu lapsevanematele soodsa ja arengut toetava keskkonna loomisel lapsele. TLÜ magister Mare Tuisk arutleb laste käitumisraskuste põhjuste üle. Ükski laps ei ole paha, laste väära käitumise põhjused on kusagil mujal kui lapses endas. Tagamaad võivad peituda näiteks peresuhetes või läbisaamises kaaslastega. Õpetaja ja lapsevanema õigused ja kohustused lapse arengu toetamisel on Tartu Ülikooli õppejõu Jüri Ginteri artikli teema.

Teise ossa on koondatud ülevaated kolledži alushariduse eriala I ja II lennu üliõpilaste lõputöödest. Valiku aluseks on olnud soov pakkuda mõtteid lapse arengu toetamiseks nii lapsevanemale kui ka lasteaiaõpetajale. Lapsele kõige loomulikumaks arengu keskkonnaks on teda ümbritsev loodus, on ju inimene osake keerukast ja seni veel hästi toimivast looduse süsteemist. Eha Ritso ja Heli Lippingu artiklid annavad ülevaate looduseõpperaja kasutamise võimalustest lastele loodusalaste teadmiste vahendamisel. Koolieelses eas on lapse põhitegevuseks mäng. Mängides õpitakse tundma ümbritsevat maailma, kontrollitakse ja mõtestatakse omandatud teadmisi ning suhestatakse neid olemasolevate teadmistega. Mängu teemat käsitlevad Erika Kalamehe, Liilia Eriku ja Liivi Küti artikkel. Tiia Savasoni artiklist leiab ülevaate loovuse ja koolivalmiduse seostest, Ene Vaher käsitleb lugemiseelduste kujunemist koolieelses eas. Õie Miku artiklist leiame viiteid selle kohta, kuidas lapse huvisid ja võimeid hästi tundes luua talle parimaid arengutingimusi. TLÜ Kasvatusteaduste Instituudi lektor magister Ene-Silvia Sarve artiklitest leiate mõtteid oma igapäevaseks tegevuseks lastega õpetaja või lapsevanemana.
Tooteinfo
Tootekood R0167939
Aasta 2008
Kirjastus TLÜ kirjastus
Koostaja Lehte Tuuling
Köide pehme
Lehekülgi 111
EAN 9789985585924
Ümbris ei
Keel eesti
Teema pedagoogika, kasvatus

Kas kõik raamatud on kohe saadaval?

Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul. 

Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.


Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?

Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit.
Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu
leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest. 


Kuidas raamatud kätte saab?

Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.


Millises seisukorras on kasutatud raamatud?

Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.