Krediit ja võlad

Krediidijuhtimise põhitõed

192-leheküljeline pehmes köites raamat sarjast Äripäeva raamat

Äripäev 2008

Läbimõeldud krediidijuhtimine − krediidiotsuste tegemine, kliendibaasi haldamine, arvete esitamine ja võlgade sissenõudmine − annab ettevõttele tugeva konkurentsieelise.
Krediidijuhtimise teenuste turuliidri AS Lindorff töötajad selgitavad oma raamatus «Krediit ja võlad» kogu protsessi korraldamist nii, et üheaegselt oleks tasakaalustatud äririsk, tagatud maksete laekumine ja klientide rahulolu. Viimaseks abinõuks on tasumata arvete sissenõudmine inkassofirma või kohtu kaudu. Tunnustatud suhtekorraldaja Aune Past on eraldi peatükis käsitlenud seda, kuidas oleks õige ja viisakas klientidega, s.h võlgnikega suhelda, nii et kummalegi poolele ei jääks suhu mõru maiku.
Hindamatu lisaväärtuse annab raamatule näidiste peatükk, kus on toodud erinevate arvete, arvete haldusteenuse lepingu, sissenõudmisteenuse lepingu, meeldetuletuskirjade, kohtuvälise maksukokkuleppe, võlatunnistuse, maksekäsu kiirmenetluse, hagiavalduste, kohtuliku kompromissi lepingu, pankrotiavalduse, õigusabi lepingu, nõude loovutamise lepingu ja võlgnikule saadetava teatise näidised.
Võlgnike maksekäitumine sõltub ka võlausaldaja suhtlemisviisist ja survest. Makseraskustesse sattunud eraisik või ettevõte maksab esimesena need arved, mille puhul ta näeb, et pääsu pole. Muu hulgas on oluline ka see, et kreeditor tuletaks arvete maksmise tähtaega meelde, esialgu kas telefoni teel või meeldetuletusmeiliga, ja et see oleks tehtud korrektselt. Kõiki vajalikke samme on raamatus üksikasjalikult kirjeldatud.

Krediidikäitumine Eestis:
– Tähtaegselt maksab arveid 62% ettevõtetest
– Vaid 18% ettevõtetes on olemas kirjalik reeglistik krediidiotsuste tegemiseks
– 80% ettevõtetes tegeleb krediidiküsimustega peamiselt firmajuht, kaasates liiga vähe või üldse mitte professionaalseid finantstöötajaid
– Võlglastega tegelemisel kasutab professionaalseid teenuseid 41% ettevõtetest. Enim kasutatakse inkassofirmade ning õigusbüroode abi, samuti krediidijärelevalve teenust.
Allikas: Krediidiinfo AS
Alates 14,00 €
Läbimõeldud krediidijuhtimine − krediidiotsuste tegemine, kliendibaasi haldamine, arvete esitamine ja võlgade sissenõudmine − annab ettevõttele tugeva konkurentsieelise.
Krediidijuhtimise teenuste turuliidri AS Lindorff töötajad selgitavad oma raamatus «Krediit ja võlad» kogu protsessi korraldamist nii, et üheaegselt oleks tasakaalustatud äririsk, tagatud maksete laekumine ja klientide rahulolu. Viimaseks abinõuks on tasumata arvete sissenõudmine inkassofirma või kohtu kaudu. Tunnustatud suhtekorraldaja Aune Past on eraldi peatükis käsitlenud seda, kuidas oleks õige ja viisakas klientidega, s.h võlgnikega suhelda, nii et kummalegi poolele ei jääks suhu mõru maiku.
Hindamatu lisaväärtuse annab raamatule näidiste peatükk, kus on toodud erinevate arvete, arvete haldusteenuse lepingu, sissenõudmisteenuse lepingu, meeldetuletuskirjade, kohtuvälise maksukokkuleppe, võlatunnistuse, maksekäsu kiirmenetluse, hagiavalduste, kohtuliku kompromissi lepingu, pankrotiavalduse, õigusabi lepingu, nõude loovutamise lepingu ja võlgnikule saadetava teatise näidised.
Võlgnike maksekäitumine sõltub ka võlausaldaja suhtlemisviisist ja survest. Makseraskustesse sattunud eraisik või ettevõte maksab esimesena need arved, mille puhul ta näeb, et pääsu pole. Muu hulgas on oluline ka see, et kreeditor tuletaks arvete maksmise tähtaega meelde, esialgu kas telefoni teel või meeldetuletusmeiliga, ja et see oleks tehtud korrektselt. Kõiki vajalikke samme on raamatus üksikasjalikult kirjeldatud.

Krediidikäitumine Eestis:
– Tähtaegselt maksab arveid 62% ettevõtetest
– Vaid 18% ettevõtetes on olemas kirjalik reeglistik krediidiotsuste tegemiseks
– 80% ettevõtetes tegeleb krediidiküsimustega peamiselt firmajuht, kaasates liiga vähe või üldse mitte professionaalseid finantstöötajaid
– Võlglastega tegelemisel kasutab professionaalseid teenuseid 41% ettevõtetest. Enim kasutatakse inkassofirmade ning õigusbüroode abi, samuti krediidijärelevalve teenust.
Allikas: Krediidiinfo AS
Tooteinfo
Tootekood R0167731
Aasta 2008
Autor
Sari Äripäeva raamat
Kirjastus Äripäev
Köide pehme
Lehekülgi 192
EAN 9789949434305
Ümbris ei
Teema