Kooli pärandilaegas
298-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites raamat 2. osa
2017
Imbi-Sirje Tormi raamatud Heimtali kooli ajastupiltidest meenutavad meile olulisi väärtusi, mida me aja jooksul oleme liiga iseenesestmõistetavaks hakanud pidama.
Oma raamatus ehitab autor silla meie talupojakultuuri, kodukandi mineviku ja tuleviku vahele. Ta teeb seda koolis läbi viidud isamaaliste sündmuste, kodu-uurimispäevade ja -konverentside, muuseumitundide ja õppekäikude vahendusel. Tähtsustatud on emakeelenädalaid, rahvakultuuri ja looduskasvatuse traditsioone. On toodud rohkesti näiteid, kuidas muuta õpetlik sõnum muusika, luule, tantsu abil mõjusamaks. Väärtuslik on kodukandi kultuurihoidjate peatükk. Silmapaistev on õpetuslik-kasvatuslik tegevus Heimtali mõisa ajaloo tutvustamisel.
Üha rohkem küsitakse tänapäeval: «Mis me sellest kasu saame?» Omakultuuri ja juurte tundmise kõige suurem kasu ongi ehk see, et ei võõranduta elu põhiväärtustest, eelkõige inimlikkusest. Mis saab olla veel suurem kasu, kui meie püsimine rahvana, püsimine kultuuripiirkonnana.
Vanavara kogumise aktsiooni väljakuulutamine koolis Muuseumid ja arhiivid - põnevad asutused kodu-uurijale
Kodu-uurimine – sild mineviku ja tuleviku vahel
Vanavaraleidudest sündinud lugusid ja kodu-uurimistöid Mälestuskillud kodu-uurimistöödes ja lood teistes dokumentides, teemal: Ajateenistusest eri aegadel Vilistlased välismissioonidel 2005-2010 Näiteid III-IV klassi õpilaste kodu-uurimistöödest Kodu-uurimistööd teemal «Ma ise ajaloo tegija» Nõukogude ühiskonnakorda iseloomustavaid kodu-uurimistöid ja mälestusi Katkendid kodukandi maaelu iseloomustavatest kodu-uurimistöödest ja mälestustest Eestlaste kodud võõrsil
Kodukandi pärandihoidjatest
Enno Piir – kodu-uurija, esimene Viljandimaa vapimärgi kavaler
Kultuuritraditsioonide järjepidevusest
Eesti Vabariigi, kooli aastapäevade ja rahvakalendri tähtpäevade ja traditsioonide tähistamisest
Imbi-Sirje Tormi raamatud Heimtali kooli ajastupiltidest meenutavad meile olulisi väärtusi, mida me aja jooksul oleme liiga iseenesestmõistetavaks hakanud pidama.
Oma raamatus ehitab autor silla meie talupojakultuuri, kodukandi mineviku ja tuleviku vahele. Ta teeb seda koolis läbi viidud isamaaliste sündmuste, kodu-uurimispäevade ja -konverentside, muuseumitundide ja õppekäikude vahendusel. Tähtsustatud on emakeelenädalaid, rahvakultuuri ja looduskasvatuse traditsioone. On toodud rohkesti näiteid, kuidas muuta õpetlik sõnum muusika, luule, tantsu abil mõjusamaks. Väärtuslik on kodukandi kultuurihoidjate peatükk. Silmapaistev on õpetuslik-kasvatuslik tegevus Heimtali mõisa ajaloo tutvustamisel.
Üha rohkem küsitakse tänapäeval: «Mis me sellest kasu saame?» Omakultuuri ja juurte tundmise kõige suurem kasu ongi ehk see, et ei võõranduta elu põhiväärtustest, eelkõige inimlikkusest. Mis saab olla veel suurem kasu, kui meie püsimine rahvana, püsimine kultuuripiirkonnana.
Vanavara kogumise aktsiooni väljakuulutamine koolis Muuseumid ja arhiivid - põnevad asutused kodu-uurijale
Kodu-uurimine – sild mineviku ja tuleviku vahel
Vanavaraleidudest sündinud lugusid ja kodu-uurimistöid Mälestuskillud kodu-uurimistöödes ja lood teistes dokumentides, teemal: Ajateenistusest eri aegadel Vilistlased välismissioonidel 2005-2010 Näiteid III-IV klassi õpilaste kodu-uurimistöödest Kodu-uurimistööd teemal «Ma ise ajaloo tegija» Nõukogude ühiskonnakorda iseloomustavaid kodu-uurimistöid ja mälestusi Katkendid kodukandi maaelu iseloomustavatest kodu-uurimistöödest ja mälestustest Eestlaste kodud võõrsil
Kodukandi pärandihoidjatest
Enno Piir – kodu-uurija, esimene Viljandimaa vapimärgi kavaler
Kultuuritraditsioonide järjepidevusest
Eesti Vabariigi, kooli aastapäevade ja rahvakalendri tähtpäevade ja traditsioonide tähistamisest