Maie Tuulik

Iseloomu kasvatamine

Iseloom on inimese vaimne selgroog

190-leheküljeline tavaformaadis ja kõvas köites raamat

2022


Iseloom on inimese vaimne selgroog ja seda tuleb kasvatada läbi kogu elu. Uued avastused aju-uuringutes ja psühholoogias aitavad paremini mõista iseloomu kujunemise mehhanisme. Igaüks on just see, kelleks ta enese on teinud.

Karakter on organismi sisemine ühtsus. Bioloogilise karakteri moodustavad sünnipärased instinktid, impulsid ja loomusunnid. Sünnipärane, bioloogiline pool on aga vaid üks osa inimese terviklikust loomusest. Sünnipäraste seadumuste kogumist kujuneb suunamisel mina-pilt ja enesehinnang ning selginevad väärtused ja tegevusmudelid.

Iseloomu põhiomadused on kasvatuse ja ümbruse poolt kujundatavad. Iseloom on inimese vaimne selgroog. Inimese subjektiivne vaim väljendub tema mõistuses ja kõlbluses, objektiivne vaim aga kultuuriloomingus. Inimese vaimset maailm pole meile sünnipäraselt kaasa antud ja selle hankimiseks me siia ilma sünnimegi, kirjutas Uku Masing.

Mõistust kui spetsiifiliselt inimlikku on ülistatud läbi kogu uusaja. Inimene on inimene ainult mõtleva olendina. Lapse arengu juhtimine selles valdkonnas on läbi aegade olnud kooli ülesanne. Hoopis keerulisem on arengu juhtimine kõlbluse, ilu ja headuse valdkonnas. See on teadusele väga raskesti (kui üldse) haaratav ja nii jäävadki selle «teadusevälised probleemid» ka meie igapäevaelus sageli tagaplaanile.

Laiemas plaanis võime rääkida kolmest suurest arengualast: kehaline ehk psühhomotoorne areng, tunnetuslik ehk kognitiivne areng ja enesetunnetuslik ehk emotsionaal-hinnanguline areng.

Arengu loogika on ühesuunaline: lapsepõlves (0–7 aastat) toimub tormiline psühhomotoorne areng, nooremas koolieas (7–14) on «tuliseks alaks» kognitiivne areng, vanemas koolieas (14–21) on põhirõhk enesetunnetuslikul, kõlbelis-väärtuselisel arengul.

LAPSEPÕLV
  • Lapsepõlvekodu
  • Lapsevanemad
  • Jäljendamine
  • Sõnakuulamine
  • Tänamine
  • Kiitmine
  • Eneseohjeldamine
  • Laps on laps
NOOREMKOOLIIGA
  • Korrastatud mõistus
  • Intelligentsus
  • Seostamisoskus
  • Tegusus
  • Püsivus
  • Tüdimus
  • Agressiivsus
  • Mässumeelsus
VANEMKOOLIIGA
  • Kõlbeline eneseteadvus
  • Kõlblus ja seadused
  • Kõlblus ja südametunnistus
  • Kõlbelised väärtused
  • Kõlbluse toit
  • Arenguhüpe
ISELOOMUKASVATUS KOOLIS
  • Iseloomukasvatus Ameerika koolis
  • Hea iseloom
  • Aristotelese iseloomuõpetus
  • Negatiivsed inimtüübid
  • Kõik inimesed otsivad õnne
Alates 26,00 €
Iseloom on inimese vaimne selgroog ja seda tuleb kasvatada läbi kogu elu. Uued avastused aju-uuringutes ja psühholoogias aitavad paremini mõista iseloomu kujunemise mehhanisme. Igaüks on just see, kelleks ta enese on teinud.

Karakter on organismi sisemine ühtsus. Bioloogilise karakteri moodustavad sünnipärased instinktid, impulsid ja loomusunnid. Sünnipärane, bioloogiline pool on aga vaid üks osa inimese terviklikust loomusest. Sünnipäraste seadumuste kogumist kujuneb suunamisel mina-pilt ja enesehinnang ning selginevad väärtused ja tegevusmudelid.

Iseloomu põhiomadused on kasvatuse ja ümbruse poolt kujundatavad. Iseloom on inimese vaimne selgroog. Inimese subjektiivne vaim väljendub tema mõistuses ja kõlbluses, objektiivne vaim aga kultuuriloomingus. Inimese vaimset maailm pole meile sünnipäraselt kaasa antud ja selle hankimiseks me siia ilma sünnimegi, kirjutas Uku Masing.

Mõistust kui spetsiifiliselt inimlikku on ülistatud läbi kogu uusaja. Inimene on inimene ainult mõtleva olendina. Lapse arengu juhtimine selles valdkonnas on läbi aegade olnud kooli ülesanne. Hoopis keerulisem on arengu juhtimine kõlbluse, ilu ja headuse valdkonnas. See on teadusele väga raskesti (kui üldse) haaratav ja nii jäävadki selle «teadusevälised probleemid» ka meie igapäevaelus sageli tagaplaanile.

Laiemas plaanis võime rääkida kolmest suurest arengualast: kehaline ehk psühhomotoorne areng, tunnetuslik ehk kognitiivne areng ja enesetunnetuslik ehk emotsionaal-hinnanguline areng.

Arengu loogika on ühesuunaline: lapsepõlves (0–7 aastat) toimub tormiline psühhomotoorne areng, nooremas koolieas (7–14) on «tuliseks alaks» kognitiivne areng, vanemas koolieas (14–21) on põhirõhk enesetunnetuslikul, kõlbelis-väärtuselisel arengul.

LAPSEPÕLV
  • Lapsepõlvekodu
  • Lapsevanemad
  • Jäljendamine
  • Sõnakuulamine
  • Tänamine
  • Kiitmine
  • Eneseohjeldamine
  • Laps on laps
NOOREMKOOLIIGA
  • Korrastatud mõistus
  • Intelligentsus
  • Seostamisoskus
  • Tegusus
  • Püsivus
  • Tüdimus
  • Agressiivsus
  • Mässumeelsus
VANEMKOOLIIGA
  • Kõlbeline eneseteadvus
  • Kõlblus ja seadused
  • Kõlblus ja südametunnistus
  • Kõlbelised väärtused
  • Kõlbluse toit
  • Arenguhüpe
ISELOOMUKASVATUS KOOLIS
  • Iseloomukasvatus Ameerika koolis
  • Hea iseloom
  • Aristotelese iseloomuõpetus
  • Negatiivsed inimtüübid
  • Kõik inimesed otsivad õnne
Tooteinfo
Tootekood R0290014
Aasta 2022
Autor Maie Tuulik
Köide kõva
Lehekülgi 190
EAN 9789916412985
Ümbris ei
Keel eesti
Teema kasvatus, humaniora, socialia, pedagoogika, kasvatus, psühholoogia

Kas kõik raamatud on kohe saadaval?

Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul. 

Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.


Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?

Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit.
Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu
leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest. 


Kuidas raamatud kätte saab?

Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.


Millises seisukorras on kasutatud raamatud?

Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.